Logo systemu   Zmień kontrast
Zmień wersję kolorystyczną na normalnąZmień wersję kolorystyczną na kontrastową czarno-białąZmień wersję kolorystyczną na kontrastową  biało-czarną  
       
  
Urząd Miejski > Wydział Transportu

Licencja na wykonywanie transportu drogowego w zakresie przewozu osób pojazdem samochodowym przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu powyżej 7 i nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą
Szybkie menu: Ogólny opis | Wymagane dokumenty | Opłaty | Dane kontaktowe | 

Ogólny opis
  1. Podjęcie i wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób pojazdem samochodowym przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu powyżej
    7 i nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą.

  2. Licencji udziela się na czas oznaczony, nie krótszy niż 2 lata i nie dłuższy niż 50 lat, uwzględniając wniosek strony.

Ta usługa wymaga podpisu elektronicznego

Za pomocą klucza weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym lub profilu zaufanego

Ta usługa nie wymaga podpisu elektronicznego.
W przypadku niepodpisania podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym, wydrukowany wniosek będzie trzeba podpisać odręcznie.
  
Wymagane dokumenty
  1. Wypełniony formularz (druk) wniosku.

  2. Zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego stwierdzające niekaralność Wnioskodawcy albo oświadczenie Wnioskodawcy o niekaralności.

  3. Certyfikat kompetencji zawodowych (w przypadku osób prawnych i jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej ww. certyfikatem powinna się legitymować przynajmniej jedna z osób zarządzających przedsiębiorstwem).

  4. Oświadczenie o spełnieniu przez przedsiębiorcę wymagań określonych w rozdziale 7a ustawy o transporcie drogowym (prawo jazdy, badanie lekarskie i psychologiczne) wykonującego przewozy. W przypadku zatrudnienia kierowców, przedsiębiorca składa oświadczenie, że spełniać oni będą wymagania określone w ustawie o transporcie drogowym i prawo o ruchu drogowym.

  5. Oświadczenie osoby zarządzającej transportem o którym stanowi art.8 ust.3 pkt 1.

  6. Oświadczenie o posiadaniu siedziby i bazy eksploatacyjnej.

  7. Wykaz pojazdów samochodowych wraz z kserokopiami krajowych dokumentów dopuszczających pojazd do ruchu, a w przypadku gdy przedsiębiorca nie jest właścicielem takiego pojazdu – również dokument stwierdzający prawo do dysponowania nim.

  8. dokument potwierdzający posiadanie sytuacji finansowej do prowadzenia działalności gospodarczej na podstawie: rocznego sprawozdania finansowego, dysponowanie środkami pieniężnymi w gotówce lub na rachunkach bankowych lub dostępnymi aktywami, posiadanie akcji, udziałów lub innych zbywalnych papierów wartościowych, udzielenie gwarancji lub poręczeń bankowych, własność nieruchomości o równowartości:

a) 9.000 euro - na pierwszy pojazd samochodowy przeznaczony do transportu drogowego, b) 5.000 euro - na każdy następny pojazd samochodowy.

  1. Dowód uiszczenia opłaty za wydanie licencji.

  
Opłaty

Za udzielenie licencji pobiera się opłatę w wysokości:

  1. 700 zł - gdy termin ważności licencji wynosi od 2 do 15 lat,

  2. 800 zł - gdy termin ważności licencji wynosi powyżej 15 do 30 lat,

  3. 900 zł - gdy termin ważności licencji wynosi powyżej 30 do 50 lat oraz 11% powyższej opłaty na każdy pojazd.

Wskazane powyżej opłaty należy uiścić:

w przyziemiu Ratusza, ul. Ratuszowa 1, w godz. 7.30 -15.15 we wtorki 8.00 – 15.45
Wpłaty można również dokonać na konto:

Urząd Miejski w Grudziądzu, ul. Ratuszowa 1, 86-300 Grudziądz

Nr 80 1020 5040 0000 6502 0085 9645

tytuł wpłaty: opłata za licencję.

  
Dane kontaktowe

Informacje dodatkowe można uzyskać telefonicznie pod nr (56) 45 10 432, 45 10 433.

  


baner reklamowy lub informacyjny
Witryna używa plików ciasteczek (cookies) wyłącznie do przechowywania identyfikatora sesji. Jeżeli nie wyrażają Państwo zgody na wykorzystanie ciasteczek prosimy wyłączyć ich obsługę w przeglądarce internetowej.