-
Jeżeli w trakcie roku podatkowego zaistniało zdarzenie mające wpływ na wysokość opodatkowania w tym roku, a w szczególności zmiana sposobu wykorzystywania przedmiotu opodatkowania lub jego części, podatek ulega obniżeniu lub podwyższeniu, poczynając od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło to zdarzenie.
-
Podatnicy podatku od nieruchomości są obowiązani składać organowi podatkowemu właściwemu ze względu na miejsce położenia nieruchomości, sporządzone na formularzu według ustalonego wzoru, skorygowane Informacje w sprawie podatku od nieruchomości w terminie 14 dni od dnia wystąpienia zdarzenia mającego wpływ na wysokość opodatkowania w danym roku.
-
Obowiązek ten dotyczy również podatników korzystających ze zwolnień na mocy przepisów ustawy o podatkach i opłatach lokalnych oraz uchwały rady gminy (miasta).
-
W przypadku błędnie wypełnionej informacji Podatnik ma obowiązek złożyć korektę informacji.
-
Jeżeli w ciągu roku podatkowego zaistniały zmiany mające wpływ na wysokość podatku, organ podatkowy dokonuje zmiany decyzji, którą ustalono ten podatek.
|
Urząd Miejski w Grudziądzu, ul. Ratuszowa 1,
Wydział Finansowy Referat Wymiaru Podatków i Kontroli Podatkowej, pokój100,
w godz. 7.30 - 15.30, we wtorki w godz. 8.00 - 16.00.
Informacje dodatkowe można uzyskać telefonicznie pod nr (56) 45 10 287, 45 10 242 lub 45 10 243.
-
Niezapłacenie podatku w terminie powoduje obowiązek zapłaty odsetek od zaległości oraz może spowodować wszczęcie postępowania egzekucyjnego mającego na celu wyegzekwowanie zaległości podatkowej.
-
Zobowiązanie podatkowe przedawnia się z upływem 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku, co oznacza, że o zapłatę należności wraz z odsetkami organ podatkowy ma prawo upomnieć się za okres 5 lat wstecz.
Okoliczności, które zawieszają bieg tego terminu określone są w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) w art. 70, art. 70a i art. 71.
Informacje na temat przebiegu sprawy
-
Podstawowe informacje na temat stanu załatwianej sprawy można otrzymać poprzez naciśnięcie - po podaniu sygnatury (znaku) sprawy - przycisku "Sprawdź stan sprawy", znajdującego się w nagłówku karty.
-
Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z pracownikiem urzędu osobiście.
-
Z uwagi na konieczność zachowania tajemnicy skarbowej, informacje na temat przebiegu sprawy nie są udzielane telefonicznie. Telefonicznie są udzielne jedynie dodatkowe informacje na temat dokumentów niezbędnych do rozpoczęcia postępowania w sprawie.
Usługi powiązane
Postępowanie w sprawie zwrotu nadpłaty w podatku opisuje karta Wniosek o stwierdzenie lub określenie nadpłaty podatku, a w sprawie zaliczenia jej na poczet innych zobowiązań podatkowych opisuje karta Wniosek o zaliczenie nadpłaty podatku na poczet przeszłych zobowiązań podatkowych.
Tryb odwoławczy
-
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, za pośrednictwem organu, który to rozstrzygnięcie wydał. Odwołanie należy złożyć na jeden z poniższych sposobów:
-
Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
-
Bezpośrednio w siedzibie urzędu w godzinach jego pracy.
-
O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego.
-
Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.
|