Urząd Miejski w Grudziądzu, ul. Ratuszowa 1,
Wydział Finansowy Referat Dochodów Podatkowych i Obsługi Kas, pokój 105A
w godz. 7.30 - 15.30, we wtorki w godz. 8.00 - 16.00
Informacje dodatkowe można uzyskać telefonicznie pod nr (56) 45 10 244, 45 10 245
Informacje na temat przebiegu sprawy
-
Podstawowe informacje na temat stanu załatwianej sprawy można otrzymać poprzez naciśnięcie - po podaniu sygnatury (znaku) sprawy - przycisku "Sprawdź stan sprawy", znajdującego się w nagłówku karty.
-
Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się
z pracownikiem urzędu osobiście.
-
Z uwagi na konieczność zachowania tajemnicy skarbowej, informacje na temat przebiegu sprawy nie są udzielane telefonicznie. Telefonicznie są udzielne jedynie dodatkowe informacje na temat dokumentów niezbędnych do rozpoczęcia postępowania w sprawie.
Terminy i sposób załatwienia sprawy
W terminie do 1 miesiąca od złożenia kompletnego wniosku wydawana jest odpowiednio: Decyzja stwierdzająca lub określająca nadpłatę podatku lub Decyzja odmawiająca stwierdzenia lub określenia nadpłaty podatku.
W sprawach szczególnie skomplikowanych termin ten może ulec wydłużeniu
do 2 miesięcy.
Tryb odwoławczy
-
Zażalenie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia, za pośrednictwem organu, który je wydał. Zażalenie należy złożyć na jeden z poniższych sposobów:
-
Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
-
Bezpośrednio w siedzibie urzędu w godzinach jego pracy.
-
O zachowaniu terminu decyduje data złożenia zażalenia w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego.
-
Wniesienie zażalenia jest wolne od opłat.
-
Decyzja dostarczana jest Podatnikowi za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
-
Postanowienie o zaliczeniu nadpłaty wydawane jest po powstaniu zobowiązania podatkowego.
|