Logo systemu   Zmień kontrast
Zmień wersję kolorystyczną na normalnąZmień wersję kolorystyczną na kontrastową czarno-białąZmień wersję kolorystyczną na kontrastową  biało-czarną  
       
  
Urząd Miejski > Finansowy

Wniosek o zwrot opłaty skarbowej
Szybkie menu: Ogólny opis | Podstawa prawna | Wymagane dokumenty | Opłaty | Dane kontaktowe | Formularze elektroniczne

Ogólny opis
  1. Opłata skarbowa podlega zwrotowi:

    1. Mimo zapłacenia opłaty - nie dokonano czynności urzędowej.

    2. Mimo zapłacenia opłaty - nie wydano zaświadczenia lub zezwolenia (pozwolenia, koncesji).

    3. Zapłaty opłaty skarbowej dokonano na rachunek niewłaściwego miejscowo organu podatkowego.

    4. Opłatę skarbową zapłacono nienależnie lub w wysokości wyższej od należnej.

  2. Zwrot opłaty skarbowej następuje na wniosek.

  3. Opłata skarbowa nie podlega zwrotowi po upływie pięciu lat, licząc od końca roku,
    w którym dokonano zapłaty opłaty.

Ta usługa nie wymaga podpisu elektronicznego.
W przypadku niepodpisania podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym, wydrukowany wniosek będzie trzeba podpisać odręcznie.
  
Podstawa prawna
  1. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz. U. z 2012 r. poz. 1282 z późn. zm.).

  2. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749
    z późn. zm.).

  3. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej (Dz. U. Nr 187 poz. 1330).

  
Wymagane dokumenty
  1. Opłata skarbowa podlega zwrotowi:

    1. Mimo zapłacenia opłaty - nie dokonano czynności urzędowej.

    2. Mimo zapłacenia opłaty - nie wydano zaświadczenia lub zezwolenia (pozwolenia, koncesji).

    3. Zapłaty opłaty skarbowej dokonano na rachunek niewłaściwego miejscowo organu podatkowego.

    4. Opłatę skarbową zapłacono nienależnie lub w wysokości wyższej od należnej.

  2. Zwrot opłaty skarbowej następuje na wniosek.

  3. Opłata skarbowa nie podlega zwrotowi po upływie pięciu lat, licząc od końca roku,
    w którym dokonano zapłaty opłaty. Wypełniony formularz wniosku.

  4. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej (oryginał), o zwrot której ubiega się Wnioskodawca.

  5. Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.

  
Opłaty
  1. Złożenie wniosku jest wolne od opłat.

  2. Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN.
    Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.

  3. Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto właściwego urzędu przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu.

  
Dane kontaktowe

Urząd Miejski w Grudziądzu, ul. Ratuszowa 1,

Wydział Finansowy Referat Dochodów Podatkowych i Obsługi Kas, pokój 105A

w godz. 7.30 - 15.30, we wtorki w godz. 8.00 - 16.00

Informacje dodatkowe można uzyskać telefonicznie pod nr (56) 45 10 245.

Informacje na temat przebiegu sprawy

  1. Podstawowe informacje na temat stanu załatwianej sprawy można otrzymać poprzez naciśnięcie - po podaniu sygnatury (znaku) sprawy - przycisku "Sprawdź stan sprawy", znajdującego się w nagłówku karty.

  2. Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się
    z pracownikiem urzędu osobiście.

  3. Z uwagi na konieczność zachowania tajemnicy skarbowej, informacje na temat przebiegu sprawy nie są udzielane telefonicznie. Telefonicznie są udzielne jedynie dodatkowe informacje na temat dokumentów niezbędnych do rozpoczęcia postępowania w sprawie.

Tryb odwoławczy

  1. Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, za pośrednictwem organu, który to rozstrzygnięcie wydał. Odwołanie należy złożyć na jeden z poniższych sposobów:

    1. Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).

    2. Bezpośrednio w siedzibie urzędu w godzinach jego pracy.

  2. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego.

  3. Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.

  
Formularze elektroniczne


  


baner reklamowy lub informacyjny
Witryna używa plików ciasteczek (cookies) wyłącznie do przechowywania identyfikatora sesji. Jeżeli nie wyrażają Państwo zgody na wykorzystanie ciasteczek prosimy wyłączyć ich obsługę w przeglądarce internetowej.