Logo systemu   Zmień kontrast
Zmień wersję kolorystyczną na normalnąZmień wersję kolorystyczną na kontrastową czarno-białąZmień wersję kolorystyczną na kontrastową  biało-czarną  
       
  
Urząd Miejski > Finansowy

Wniosek o zwrot nadpłat bądź nienależnie dokonanych wpłat
Szybkie menu: Ogólny opis | Podstawa prawna | Wymagane dokumenty | Opłaty | Dane kontaktowe | Formularze elektroniczne

Ogólny opis
  1. Za nadpłatę uważa się:

    1. Kwotę nadpłaconego lub nienależnie zapłaconego podatku.

    2. Kwotę podatku pobraną przez płatnika nienależnie lub w wysokości większej od należnej.

    3. Kwotę zobowiązania zapłaconego przez płatnika lub inkasenta, jeżeli
      w decyzji o ich odpowiedzialności za niewykonanie obowiązków (obliczenia
      i pobrania od podatnika podatku i wpłacenia go we właściwym terminie organowi podatkowemu) określono to zobowiązanie nienależnie lub
      w wysokości większej niż należnej.

    4. Zobowiązania zapłaconego przez osobę trzecią lub spadkobiercę, jeżeli
      w decyzji o ich odpowiedzialności podatkowej lub decyzji ustalającej wysokość zobowiązania podatkowego spadkodawcy określono je nienależnie lub w wysokości większej od należnej.

    5. Na równi z nadpłatą traktuje się także część wpłaty, która została zaliczona na poczet odsetek za zwłokę w przypadku jeżeli wpłata dotyczyła zaległości podatkowej.

  2. Zwrot nadpłaty następuje:

    1. Na wskazany rachunek bankowy podatnika, płatnika lub inkasenta obowiązanego do posiadania rachunku bakowego.

    2. W gotówce, jeżeli podatnik, płatnik lub inkasent nie są obowiązani do posiadania rachunku bankowego, chyba że żądają zwrotu nadpłaty na rachunek bankowy.

    3. Nadpłata, której wysokość nie przekracza kosztów upomnienia w postepowaniu egzekucyjnym, podlega zwrotowi wyłącznie w kasie.

    4. Nadpłata zwracana przekazem pocztowym jest pomniejszana o koszty jej zwrotu.

  3. W celu złożenia wniosku o zwrot nadpłat bądź nienależnie dokonanych wpłat należy skorzystać z formularza Wniosek o zwrot nadpłat bądź nienależnie dokonanych wpłat.

Ta usługa nie wymaga podpisu elektronicznego.
W przypadku niepodpisania podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym, wydrukowany wniosek będzie trzeba podpisać odręcznie.
  
Podstawa prawna
  1. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749
    z późn. zm.).

  1. Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, za pośrednictwem organu, który to rozstrzygnięcie wydał. Odwołanie należy złożyć na jeden z poniższych sposobów:

    1. Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).

    2. Bezpośrednio w siedzibie urzędu w godzinach jego pracy.

  2. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego.

  3. Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.

  
Wymagane dokumenty

  1. Wypełniony formularz wniosku.

  2. Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.

  3. Usługi powiązane

    Informacje o tym, w jaki sposób dokonuje się stwierdzenia lub określenia nadpłaty podatku zawiera karta Wniosek o stwierdzenie lub określenie nadpłaty podatku.

  
Opłaty
  1. Złożenie wniosku jest wolne od opłat.

  2. Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN.
    Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.

  3. Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto właściwego urzędu przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu.

  
Dane kontaktowe

Urząd Miejski w Grudziądzu, ul. Ratuszowa 1,

Wydział Finansowy Referat Dochodów Podatkowych i Obsługi Kas, pokój 105A

w godz. 7.30 - 15.30, we wtorki w godz. 8.00 - 16.00

Informacje dodatkowe można uzyskać telefonicznie pod nr (56) 45 10 244, 45 10 245

  
Formularze elektroniczne


  


baner reklamowy lub informacyjny
Witryna używa plików ciasteczek (cookies) wyłącznie do przechowywania identyfikatora sesji. Jeżeli nie wyrażają Państwo zgody na wykorzystanie ciasteczek prosimy wyłączyć ich obsługę w przeglądarce internetowej.