Logo systemu   Zmień kontrast
Zmień wersję kolorystyczną na normalnąZmień wersję kolorystyczną na kontrastową czarno-białąZmień wersję kolorystyczną na kontrastową  biało-czarną  
       
  
Urząd Miejski > Finansowy

Wniosek o stwierdzenie lub określenie nadpłaty podatku
Szybkie menu: Ogólny opis | Podstawa prawna | Wymagane dokumenty | Opłaty | Dane kontaktowe | Formularze elektroniczne

Ogólny opis
  1. Wniosek o stwierdzenie lub określenie nadpłaty podatku może złożyć Podatnik, u którego powstała nadpłata lub który kwestionuje zasadność lub wysokość podatku pobranego przez płatnika.

  2. Za nadpłatę uważa się:

    1. Kwotę nadpłaconego lub nienależnie zapłaconego podatku.

    2. Kwotę podatku pobraną przez płatnika nienależnie lub w wysokości większej od należnej.

    3. Kwotę zobowiązania zapłaconego przez płatnika lub inkasenta, jeżeli
      w decyzji o ich odpowiedzialności za niewykonanie obowiązków (obliczenia
      i pobrania od podatnika podatku i wpłacenia go we właściwym terminie organowi podatkowemu) określono to zobowiązanie nienależnie lub
      w wysokości większej niż należnej.

    4. Zobowiązania zapłaconego przez osobę trzecią lub spadkobiercę, jeżeli
      w decyzji o ich odpowiedzialności podatkowej lub decyzji ustalającej wysokość zobowiązania podatkowego spadkodawcy określono je nienależnie lub w wysokości większej od należnej.

    5. Na równi z nadpłatą traktuje się także część wpłaty, która została zaliczona na poczet odsetek za zwłokę w przypadku jeżeli wpłata dotyczyła zaległości podatkowej.

  3. Nadpłata podlega zaliczeniu z urzędu na poczet zaległości podatkowych. Jeśli takich zaległości nie ma, urząd zalicza nadpłatę na bieżące zobowiązania podatkowe, po uprzednim wydaniu w tej sprawie postanowienia, na które Podatnik może złożyć zażalenie.
    Jeżeli Podatnik nie ma zaległych i bieżących zobowiązań podatkowych, nadpłata podlega zwrotowi z urzędu, chyba że Podatnik złoży wniosek o zaliczenie nadpłaty
    w całości lub w części na poczet przyszłych zobowiązań podatkowych.

Ta usługa nie wymaga podpisu elektronicznego.
W przypadku niepodpisania podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym, wydrukowany wniosek będzie trzeba podpisać odręcznie.
  
Podstawa prawna
  1. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749
    z późn. zm.).

  1. Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, za pośrednictwem organu, który to rozstrzygnięcie wydał. Odwołanie należy złożyć na jeden z poniższych sposobów:

    1. Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).

    2. Bezpośrednio w siedzibie urzędu w godzinach jego pracy.

  2. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego.

  3. Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.

  
Wymagane dokumenty
  1. Wypełniony formularz wniosku.

  2. Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.

  
Opłaty
  1. Złożenie wniosku jest wolne od opłat.

  2. Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17 PLN.
    Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.

  3. Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto właściwego urzędu przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu.

  
Dane kontaktowe

Urząd Miejski w Grudziądzu, ul. Ratuszowa 1,

Wydział Finansowy Referat Dochodów Podatkowych i Obsługi Kas, pokój 105A

w godz. 7.30 - 15.30, we wtorki w godz. 8.00 - 16.00

Informacje dodatkowe można uzyskać telefonicznie pod nr (56) 45 10 244, 45 10 245

Informacje na temat przebiegu sprawy

  1. Podstawowe informacje na temat stanu załatwianej sprawy można otrzymać poprzez naciśnięcie - po podaniu sygnatury (znaku) sprawy - przycisku "Sprawdź stan sprawy", znajdującego się w nagłówku karty.

  2. Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się
    z pracownikiem urzędu osobiście.

  3. Z uwagi na konieczność zachowania tajemnicy skarbowej, informacje na temat przebiegu sprawy nie są udzielane telefonicznie. Telefonicznie są udzielne jedynie dodatkowe informacje na temat dokumentów niezbędnych do rozpoczęcia postępowania w sprawie.

Usługi powiązane

Postępowanie w sprawie zaliczenia nadpłaty na poczet innych zobowiązań podatkowych opisuje karta Wniosek o zaliczenie nadpłaty podatku na poczet przyszłych zobowiązań podatkowych.

  
Formularze elektroniczne


  


baner reklamowy lub informacyjny
Witryna używa plików ciasteczek (cookies) wyłącznie do przechowywania identyfikatora sesji. Jeżeli nie wyrażają Państwo zgody na wykorzystanie ciasteczek prosimy wyłączyć ich obsługę w przeglądarce internetowej.