Logo systemu   Zmień kontrast
Zmień wersję kolorystyczną na normalnąZmień wersję kolorystyczną na kontrastową czarno-białąZmień wersję kolorystyczną na kontrastową  biało-czarną  
       
  
Urząd Miejski > Ogólne

Skargi i wnioski
Szybkie menu: Ogólny opis | Wymagane dokumenty | Opłaty | Dane kontaktowe | Formularze elektroniczne

Ogólny opis
  1. Złożenie wniosku lub skargi dotyczącej pracy urzędu.

  2. Każdy obywatel ma prawo składania wniosków dotyczących między innymi:

    1. Poprawy organizacji urzędu.

    2. Wzmocnienia praworządności.

    3. Usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom.

    4. Ochrony własności.

    5. Lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

  3. Każdy obywatel ma także prawo składania skarg dotyczących między innymi:

    1. Zaniedbania lub nienależytego wykonywania zadań przez organy lub ich pracowników.

    2. Naruszenia praworządności.

    3. Naruszenia interesów skarżących.

    4. Przewlekłego lub biurokratycznego załatwiania spraw.

    5. Nienależytego załatwienia wniosku lub niezałatwienia wniosku w terminie.

Ta usługa nie wymaga podpisu elektronicznego.
W przypadku niepodpisania podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym, wydrukowany wniosek będzie trzeba podpisać odręcznie.
  
Wymagane dokumenty

Wypełniony formularz wniosku.

  
Opłaty

Skargi i wnioski są wolne od opłat

.

  
Dane kontaktowe

Terminy i sposób załatwienia sprawy

  1. O sposobie załatwienia skargi / rozpatrzenia wniosku zawiadamia się skarżącego / wnioskodawcę na piśmie w ciągu miesiąca od złożenia skargi / wniosku.

  2. Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę:

    1. Drogą elektroniczną poprzez elektroniczną skrzynkę e-Urzędu.

    2. Poprzez pocztę tradycyjną.

    3. Osobiście w siedzibie urzędu.

  3. O formie odbioru decyduje Wnioskodawca w formularzu wniosku.

Informacje na temat przebiegu sprawy

  1. Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.

  2. Informacje można uzyskać również telefonicznie.

Tryb odwoławczy

Tryb odwoławczy nie występuje.

Skargi i wnioski

  1. Na nienależyte załatwienie wniosku lub niezałatwienia wniosku w terminie przysługuje skarga , której sposób składania został opisany w niniejszej karcie.

  2. Skarżący niezadowolony ze sposobu załatwienia skargi ma prawo ponownego jej złożenia z tym, że jeżeli skarga została uznana za bezzasadną, a skarżący ponowił skargę bez wskazania nowych okoliczności, organ załatwiający skargę może podtrzymać swoje stanowisko.

  3. Jeżeli skarga nie została załatwiona w terminie, skarżącemu przysługuje zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu, który nie załatwił skargi w terminie. Zażalenie można złożyć na Dzienniku Podawczym w godzinach pracy urzędu, przesłać pocztą tradycyjną lub dostarczyć drogą elektroniczną poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą e-Urzędu. Złożenie zażalenia nie podlega opłacie.

  
Formularze elektroniczne


  


baner reklamowy lub informacyjny
Witryna używa plików ciasteczek (cookies) wyłącznie do przechowywania identyfikatora sesji. Jeżeli nie wyrażają Państwo zgody na wykorzystanie ciasteczek prosimy wyłączyć ich obsługę w przeglądarce internetowej.